Saturday 27 June 2009

Lagenda Raja Pop

Mikaeel ' Michael Jackson ' sudah tiada. No More king of Pop. Pemergiannya tiada pengganti. Memang sudah dijanjikan Illahi "Kullun Nafsin Za ekatul Maut"..setiap yang bernyawa pasti akan menemui maut. Cuma cara,tempat dan jalan ceritanya..'khusnul Khotimah' atau 'suul Khotimah' kesudahan yang baik atau kesudahan yang buruk. Dan mengingati mati adalah salah satu ibadah. Dunia dikejutkan lagi dengan pemergian seorang superstar, Raja Pop nmbor 1 dunia.

Berbagai spekulasi yang kita dengar tentang beliau sebelum ini..isu skandal,pembedahan, album bahkan tentang keIslamannya..Pastinya semua ini tinggal kenangan dan ristaan. Raja pop yang mempunyai pengaruh yang luar biasa dan menjadi idola dalam dunia seni samaada gaya, nyanyian atau pakaian..uuu. Heal the World laungan beliau untuk kedamaian dan ketenteraman umat sejagat..namun senyaring mana pun laungan jika tiada pihak yang mengambil maklum akan jadi sia-sia. Tetapi itulah yang ingin beliau cuba lakukan..help the child, peace dan thanks to Allah..
Resam dunia..bila sudah tiada maka akan terasa hilangnya. Jika ada maka akan dibiar. Jika kita memuja hamba, maka hamba tersebut akan hilang . Tetapi jika memuja yang mencipta Alam dan seluruhnya, Ia kekal ( Allah SWT). Masyaallah..itulah pesan Rasulullah kita. M.J. Seorang raja Pop Eropah akhirnya sempat menerima hidayah. Semoga akan tenang di alam sebenar. Munajat untuk sesama saudara Islam.
Beliau seorang yang dikenali di mata dunia. Tetapi kita selaku manusia biasa, adakah kita sudah bersedia menghadapi saat Kiamat kecil? adakah kita akan dikenang di dunia? adakah kita akan di doakan? Kematian adalah pengajaran buat kita. Iktibar yang tersirat. Subhanallah.

No comments:

Post a Comment