Sunday 20 March 2011

Ole-oleh dari Bandar Miri, Serawak.

Berlibur sekejap di Bandar Miri, Serawak.

Tujuan sekadar jalan-jalan sambil membeli mana-mana yang diinginkan. Bersama keluarga dan ipar-iparku.Ku ingin memperkenalkan tempat makanan melayu iaitu restoran Selera Rasa Segar. Menu utama adalah Nasi lemak. Memang sedap dan pedas. Ku diperkenalkan oleh temanku. sekarang ku bawa keluarga dan teman-temanku bila kami datang ke Miri. Harga sederhana dan terpulang menu yang kita pilih. Bagi ku, aku makan nasi lemak ayam percik dan harganya RM$ 10.50. Memang sedap sebab rasa nasi lemaknya memang diutamakan oleh si pemilik restoran ini., Jarang kami lihat kosong, tentu ada saja pelanggan yang duduk makan. 

IMG_0888 Menu: Nasi lemak, Ayam salai Percik, Telur mata Lembu, Daging masak rendang dan sambal. Memang agak Popular dikalangan orang-orang Brunei restoran ini. Dulunya jika datang Miri, makan tengahari pasti makan d KFC, Sugarbun dan sebagainya. Nah sekarang cuba lah.

Disamping hendak makan, ku tidak melepaskan peluang untuk membeli kasut sukan. Hajat hendak membeli sudah lama bila kasut dahulu sudah usang. Kasut untuk berjogging dan dan kasut khas untuk bermain badminton. Niat hendak bersukan sudah ada, dan peralatan pun sudah tersedia. Cuma bila lagi ada masa untuk merealisasikannya. Motivasi barang baru. Ku harap-harap semangat sukanku akan meningkat semula seperti dulu. Semenjak cedera pada lutut, ku rasa keterbasan untuk bersukan. Seingat aku sudah 8 kali ku mengalami cedera pada lutu. Bermula dari bermain bola, badminton, silat, tarik kalat dan akhirnya bila hilang kawalan imbangan badan sewaktu berada dipermukaan yang tidak rata. Lutut sakit dan membengkak. Syukur bila sembuh semula dan pulih seperti biasa. Memang sengsara rasanya. Kaki bersimen, berjalan pun sakit, apatah lagi untuk membengkokkan kaki.

Mudahan kali ini ku dapat menjadi ahli sukan semula walaupun tidak sepantas atau berstamina seperti dulu. Cuma sekarang bersukan untuk kesihatan dan menurunkan berat badan.

IMG_3595

Rancangan bersukan selepas waktu bekerja atau sebelah malam. Jogging dan kemudian bila badan sudah menerima keadaan bersukan barulah dilaratkan kepada sukan badminton. Sudah berhabuk peralatan badmintonku. Bersukan harusku mengawal pergerakkan ku sekarang agar tidak cedera lagi. Mudahan.

1 comment:

  1. JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085-342-064-735 TRIMAH KASIH

    ReplyDelete