Sunday 16 August 2009

Outing bersama Gemilang@Pulau Kg Tg Maya

Hari Juma'at yang lalu, ku telah dijemput oleh oleh teman ( Persatuan Gemilang) untuk sama-sama menerokai Pulau Kg Tg Maya. Acara dimulai dengan senaman/tarian Poco-poco (yang lazim dilakukan oleh penduduk kg ini setiap minggu). Aku yang baru mengatahui langkah poco-poco ini merasa kaku. Namun setelah diajarkan, semakin seronok dan ternyata senaman riadah yang menyeronokkan. Aku yang hadir bersama temanku, telah ditunjuk ajar dan tips untuk mengambil gambar yang lebih elok. Rasanya tidak rugi kami turut serta bersama-sama yang pakar, dan berharap akan ada lagi peluang sebegini. Terima kasih kepada keluarga HAR atas jemputannya.



Peralatan untuk Macro belum mencukupi. Tetapi inilah hasilnya

Dari Negara Korea mewakili UNESCO, untuk mengkaji tumbuhan yang ada. Penerangan diberikan oleh DR Hamzah HAR. Mereka dibawa melihat secara dekat mengenai tumbuhan yang ada. Cara-cara menangkap burung juga telah ditunjukkan.

2 comments:

  1. Nice blog and very unique snap
    Great work.
    Happy Blogging.....

    ReplyDelete
  2. great time bro haha.. thanks for inviting me.. I just upload the pics to my blog.. (http://soulperk.wordpress.com) not so many.. hehe.. but tunggu.. gambar mu tetap akan ku post nanti d frenzkafe.. hehe

    ReplyDelete