Sunday 2 August 2009

Manifestasi Kasih Sayang

SELAMAT HARJADI YANG KE 7 TAHUN
Setelah menunggu hari yang sesuai, akhirnya kami suami isteri berjaya merayakan hari ulang tahun anak sulung kami yang ke 7 tahun. Majlis dibuat secara sederhana sahaja. Tiada iringan muzik, bouncer atau permainan hiburan. Namun kami menjemput anak muda tempatan yang mempunyai bakat dan kemahiran bermain silap mata. Syukurlah dengan adanya magik trik ini boleh menarik perhatian jemputan yang hadir dan lebih mengembirakan lagi, kami berjaya memenuhi impian "Mr birthday boy' melihat magik trik secara lansung. Terkebil mata dan tersenyum kehairanan apabila benda di tangan boleh berganda, bila daun terup boleh hilang, dalam kotak kosong ada keropok dan gula-gula. Aku sendiri merasa hairan dan kagum dengan kebolehan anak muda ini.

Majlis sambutan ulang tahun dimulakan dengan bacaan doa selamat dan seterusnya ucapan ringkas daripada anakku. Sengaja ku buat bagi menimbulkan daya keyakinan diri anakku..walaupun sangat ringkas namun ucapannya didengar oleh para jemputan dan disusuli dengan sorakan..

"Selamat Ulang tahun Md Zawir, Ayah dan mama mendoakan agar sentiasa menjadi anak yang soleh, pintar, tahu hikmah dunia, dianugerahkan kesihatan yang baik, selalu berada dalam naungan dan redha Illahi."


Manifestasi kasih sayang daripada ibubapa kepada anak. Sungguh sedap hati bila memenuhi impian orang yang kita sayangi

No comments:

Post a Comment