Saturday 16 May 2009

Bila bulan mengambang( Man&Moon)



Bulan oh bulan...kau dipuja dan dipuji bila sepasang kekasih "berdating"..padahal kalau diliat dari ampir..permukaannya nda rata...Itulah namanya keajaiban Tuhan...Begini saja lah,kadang-kadang bila seseorang itu jauh dari kita..kita rindu..kita akan memuji dan berharap akan selalu disamping kita..namun bila sudah dekat..kita biarkan..macam atulah bulan...bulan juga kita tafsirkan sebagai kiasan pujian...sesuatu yang belum kita kenal, jangan kita mudah untuk memuji atau terlalu mengagungkannya..sepeti bulan ia jauh dari kitani, kita lihat ia sebagai sesuatu yang indah(memang indah). Tapi apabila kita sudah mengenalinya maka barulah kita tahu bahawa disebalik keindahan ada juga kekurangannya...Bulan, Bagai Pungguk merindukan bulan...kenapa burung boleh rindu bulan?
Wah meleret tah pulang..kan halnya ganya..
As im mention before( Paris De France) sebelum kami bersurai dari mengopi aku sempat mengambil gambar bulan..walaupun nda selawa mana namun ku KARIHI jua untuk mengambar..(macamana ah mengambar supaya lawa lagi?)sesiapa dluar sana yang boleh memberikan tunjuk ajar..sila nyatakan kontek abiskita arah komen..Terima kasih atas keperihatihan untuk mengajar tekniknya..
Bulan seindah mana pun bulan..sebanyak mana pun kekurangan yang kau miliki..Kau tetap diperlukan untuk kami. Manusia dan bulan tidak boleh dipisahkan...

No comments:

Post a Comment