Wednesday 5 January 2011

Membidik anak panah – Sisa cuti hujung tahun

Apa projek ? Itu soalan yang sering kami tanyakan sesama sendiri….Dengan perundingan singkat, akhirnya kami ( MindWarrior dan Phoenix ) setuju untuk mengisi sisa-sisa cuti yang ada. Awal projek kami adalah untuk membuat photoshooting, tetapi dengan komitmen masing-masing projek pun ditunda. Rancangan cuti cuba diselaraskan. Cuti pada bulan Oktober namun gagal untuk membuat sebarang projek bersama. Pada hujung tahun ini juga cuba membuat rancangan. Hendak ke Vietnam untuk mengambar suasana di situ. Setelah semua belum terhasil, akhirnya melancong ke negara jiran yang terdekat, Miri..

Jalan-jalan cari makan  ( hendak makan nasi lemak cili -  tetapi tidak terjumpa sebab lupa jalannya, membeli apa yang patut ( barang yang dicari )  dan akhirnya kami jadi Robin Hood Miri. Sebetulnya tempat ini diperkenalkan oleh abangku. Diterangkan cara memanah yang betul. cuma aplikasi dan latihan yang membuatkan seseorang itu menjadi semakin mahir.

Anak panah sebanyak 150 batang dengan kadar sewa RM$ 50.00. @ Parkson Mall,Miri. Tangan, lengan, bahu dan jari terasa letih. Memang tidak biasa dengan aktiviti ini. Seronok. Nanti kami akan membuat perlawanan persendirian. Sepatutnya sukan memanah ini harus disebarluaskan lagi. pada peringkat pertandingan antarabangsa juga telah diperkenalkan. Negara pemaju sudah menghasilkan atlet masing-masing. Pendedahan diberikan. Skim dan mini pertandingan juga diaturkan. Ingin rasanya hendak membuka perniagaan sebegini. Kira-kira berapa modal yang perlu?

Bukan senang hendak menjadi pemanah handal, tahap Novice / amatur pun susah. Hasil memanah memang ‘hebat’. lihatlah hasilnya nanti. :) hehe

IMG_0735

Gaya seorang pemanah. Tarik nafas, tarik hingga di bawah dagu, fokus, aim dan lepas……Zuuup

IMG_0737

Hasil kami….Teka mana satu hasil bidikan kami?

                                   IMG_0739 IMG_0738

Ada sesiapa hendak ikut?

No comments:

Post a Comment