Wednesday 8 July 2009

Ulang Tahun yg ke 7





Seperyi biasa ada dibuat kejutan..mini birthday party

Hari ini adalah hari Ulang tahun anak pertamaku yang ke 7 tahun. Hari ini saja sebanyak 3 kali ia meniup lilin. Disekolah, kedai minum dan di rumah. Sebelumnya, anakku selalu bertanyakan tarikh 8 Julai kepada kami, menghitung hari. Pernah juga ku katakan bahawa 8Julai sudah berlalu. Nampak raut mukanya seperti orang yang hampa. saja ja untuk membiarkan ia lupa sejenak tentang hari lahirnya sebab kami sudah ada perancangan untuk anak kami ini.
Selamat Ulang tahun anakku, Ayah dan mama selalu mendoakan akan kesihatan yang berpanjangan, kesejahteraan, kepintaran dan semoga juga menjadi anak yang soleh dan berjaya dunia akhirat..Amin (tolong aminkan juga aa)
Insyallah majlis ulang tahunnya akan dibuat nanti bersama seluruh keluarga. Gembira bila melihat anakku tawa riang bila disambut hari lahirnya. Syukurlah kami dianugerahkan sepasang anak. Anak adalah tanggungjawab kita. Amanah kitani untuk membesarkan dan mendidik mereka. Jika kita mewarnai fikiran dan jiwa mereka dengan hitam, maka hitamlah jalannya. Namun jika mewarnainya dengan putih, maka insyallah akan selamat perjalanan hidup. Warnai hidup dengan sesuatu yang berguna.
Anak yang soleh akan membawa keberuntungan kepada kita. Membahagiakan hidup selagi hayat dan juga setelah kita tiada. Aset kita yang sangat berharga. Ya Allah bantulah kami Suami Isteri mendidik dan menjalankan amanah yang diberikan......

No comments:

Post a Comment